Близнюківський ЗДО (ясла-садок) №1 "Теремок"
Харківська область, Лозівський район

Рівні підтримки в освітньому процесі в закладах дошкільної освіти

 

Згідно з Порядком інклюзивне навчання в закладі дошкільної освіти організовується на основі Висновку ІРЦ з урахуванням рівнів підтримки.

Рівні підтримки – обсяг тимчасової або постійної підтримки в освітньому процесі дітей, які цього потребують, відповідно до їх індивідуальних потреб. 

Порядком визначено п’ять рівнів підтримки дітям, які мають бар’єри (відповідно до різних сфер розвитку), що перешкоджають успішному функціонуванню (навчанню/взаємодії/ ігровій діяльності/ мобільності)). 

Інклюзивна група створюється для вихованців, які мають труднощі ІІ-V ступенів прояву, на підставі заяви одного з законних представників дитини та Висновку. Керівник закладу затверджує склад Команди супроводу, яка розробляє та виконує ІПР та за потребою індивідуальний навчальний план (він створюється відповідно до рекомендацій ІРЦ (зокрема для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку) та дітей, які потребують підтримки І рівня строком на три місяці з подальшим його продовженням протягом навчального року). 

Організація кожного рівня підтримки має такі особливості:

Перший рівень підтримки надається дітям, які мають поодинокі незначні труднощі (I ступінь прояву). Вона ініціюється за заявою одного з законних представників та здійснюється силами закладу освіти (інклюзивна група не створюється). Керівник ЗДО утворює Команду супроводу, яка проводить оцінку та визначає потребу у наданні підтримки першого рівня або рекомендує звернутися для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини до ІРЦ. За рішенням Команди супроводу, зафіксованого у протоколі, складається ІПР та/або індивідуальний навчальний план. Додаткові корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги не надаються, заняття проводяться за розкладом групи.

Другий рівень підтримки надається дітям, які мають труднощі легкого ступеня (II ступінь прояву ). Механізм її реалізації передбачає:

  • адаптацію змісту навчання;
  • проведення до двох корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних занять на тиждень та надання додаткових послуг (допомоги) за окремим розкладом;
  • проведення занять за розкладом групи; 
  • призначення асистента вихователя;
  • забезпечення універсального дизайну та облаштування ресурсної кімнати.

Ресурсна кімната – частина кімнати, що має відповідний розподіл функціональних зон, призначена для розвитку дітей, зокрема з особливими освітніми потребами, гармонізації їх психоемоційного стану та психологічного розвантаження, надання (проведення) індивідуальних та/або групових психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (занять).

Третій рівень підтримки надається дітям, які мають труднощі помірного ступеня (ІII ступінь прояву). Механізм її реалізації передбачає:

  • адаптацію змісту навчання;
  • проведення занять з розвитку слухового та зорового сприймання, альтернативної комунікації, соціально-побутового орієнтування тощо відповідно до потреб дитини;
  • залучення поведінкового терапевта (у разі потреби);
  • проведення до чотирьох корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних занять на тиждень;
  • створення адаптованого розкладу, що передбачає відвідування занять за розкладом групи та додаткових корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних занять (за окремим розкладом) відповідно до ІПР;
  • призначення асистента вихователя та у разі потреби асистента дитини.

Четвертий рівень підтримки надається дітям, які мають труднощі тяжкого ступеня (IV ступінь прояву). Механізм її реалізації передбачає:

  • модифікацію чи адаптацію змісту навчання;
  • можливу зміну результатів навчання;
  • проведення занять відповідно до потреб дитини з жестової мови та розвитку слухового сприймання, просторового орієнтування, тактильного сприймання, альтернативної комунікації, соціально-побутового орієнтування тощо;
  • використання альтернативних методів навчання та занять з самообслуговування (за потребою);
  • залучення поведінкового терапевта (у разі потреби);
  • консультування з фахівцями закладів спеціальної освіти;
  • проведення до шести корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних занять на тиждень;
  • створення адаптованого розкладу;
  • призначення асистента вихователя та асистента дитини (у разі потреби);
  • забезпечення універсального дизайну або розумне пристосування, облаштування ресурсної кімнати, за потреби облаштування місця навчання, закупівля індивідуальних засобів для навчання.

П’ятий рівень підтримки надається дітям, які мають труднощі найтяжчого ступеня (V ступінь прояву). Механізм її реалізації передбачає:

  • адаптацію та/чи модифікацію змісту навчання, можливе використання альтернативних методів навчання;
  • зміну результатів навчання;
  • проведення занять з жестової мови та розвитку слухового сприймання, просторового орієнтування, тактильного сприймання, альтернативної комунікації тощо  відповідно до потреб дитини;
  • проведення занять з самообслуговування;
  • залучення поведінкового терапевта (у разі потреби);
  • консультування з фахівцями закладів спеціальної освіти;
  • проведення до восьми корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних занять на тиждень
    навчання за модифікованим розкладом, що передбачає відвідування закладу освіти відповідно до ІПР з обов’язковим періодичним залученням дитини в освітній процес;
  • призначення асистента вихователя та асистента дитини;
  • забезпечення універсального дизайну або розумне пристосування, облаштування ресурсної кімнати, облаштування місця навчання, закупівля індивідуальних засобів для навчання.

Під час організація інклюзивного навчання для дітей, які мають труднощі ІІ-V ступеня прояву, працівниками ІРЦ чи іншими фахівцями надається методична підтримка та проводяться консультації учасників освітнього процесу. Також забезпечується посилена увага зі сторони психолога закладу дошкільної освіти до дитини та її законних представників. За рішенням Команди супроводу за участю представника ІРЦ та погодженням з батьками заклад освіти може змінювати рівень підтримки з урахуванням кращих інтересів дитини. 

Фото без опису                                           

 

 

Логін: *

Пароль: *